Závody na čtverečkové autodráze

3. ledna 2007 Hrajeme si Autor: Luděk Strašák

Počet hráčů: 2-8 Trvání: 15 minut Pomůcky: čtverečkovaný papír, tužky, pastelky, ideální je, aby každý hráč měl jinou barvu Prostředí: místnost Na čtverečkovaný papír nakreslíte závodní okruh. Vyznačte levý i pravý okraj dráhy i prostor startu a cíle. Cílem hry je projet celý okruh co nejrychl...

Počet hráčů: 2-8
Trvání: 15 minut
Pomůcky: čtverečkovaný papír, tužky, pastelky, ideální je, aby každý hráč měl jinou barvu
Prostředí: místnost

Na čtverečkovaný papír nakreslíte závodní okruh. Vyznačte levý i pravý okraj dráhy i prostor startu a cíle. Cílem hry je projet celý okruh co nejrychleji za dodržení pravidel hry.
Hráči si rozlosují pořadí na startu. Toto pořadí platí pro tahy v celém závodě. Závodníci si udělají tečku svou tužkou na startovní čáře, odkud budou vyjíždět k závodu. Tečky se smějí dělat pouze na rozích čtverečků na čtverečkovaném papíře. Na místě, které už je obsazeno jiným závodníkem, nelze udělat novou tečku. Pokud jsou všechny rohy čtverečků na startovní čáře obsazeny, mohou se zaplňovat místa ve druhé řadě.
Po odstartování se jezdci střídají v tazích. Namalují čáru, kterou se jejich vůz pohybuje. Pohyb vozidla je omezen směrem. Při každém tahu smí vůz jet pouze jedním směrem, udělá tedy rovnou čáru. Pohyb může být veden pouze po čarách čtverečkovaného papíru a nebo napříč čtverečky, z jednoho rohu do druhého. Při změně směru pohybu musíme dbát na to, že nesmíme zatočit o úhel menší, než je 90°.
Omezena je také rychlost pohybu. Protože se naše vozy rozjíždějí postupně a podobně i brzdí, můžeme v každém následujícím tahu postoupit o jeden více nebo o jeden méně čtverečků než v předcházejícím tahu - takže pokud se posuneme v jednom tahu např. o 4 čtverečky dále, v dalším tahu se můžeme posunout vpřed o 3, 4 nebo 5 čtverečků. Navíc máme na výběr jen pět možných směrů. Dopředu, doleva pod úhlem 125°, doleva pod úhlem 90° a podobně vpravo pod úhlem 125° a pod úhlem 90°. Pokud se hráč dostane na roh čtverce, který je mimo dráhu, vyboural se, jedno kolo stojí a v dalším kole se rozjíždí z místa, kde opustil trať, ale začíná se posouvat pouze o jeden čtvereček. Hráč nesmí skončit svůj pohyb na místě, které je obsazeno jiným hráčem. Vozy by se srazily. Musí vybrat jinou trasu, i za cenu, že třeba sám havaruje.
Pokud se některý z hráčů dostane za cílovou čáru, všichni ostatní hráči, kteří v daném kole ještě neabsolvovali svůj tah jej dokončí. Vítězem je ten, kdo se první dostane do cíle. Pokud se během jednoho kola dostane do cíle více hráčů, vítězí ten, který se dostane v tomto tahu za cílovou čárou nejdál.
A teď ukázka jednoho takového závodu:

Další pořady

Šmrnc

Rozhlasové městečko

Regiony

Regiony

Darujte Proglas!