Rychlovlak TGV

Na trati Toulouse - Carcassonne jsme se svezli i rychlovlakem TGV
Rychlovlak TGV -Train du Grand Vitesse – by se v českém překladu jmenoval asi VVR – Vlak vysoké rychlosti.
Tyto rychlovlaky se objevily v normálním provozu v roce 1981 na trati mezi Paříží a Lyonem. V běžném provozu dosahují rychlosti vyšší než 300 km/h.V současnosti jezdí tyto rychlovlaky nejen po všech klíčových tratích ve Francii, ale také do okolních zemí.Letos v dubnu dosáhl vlak TGV rychlosti 574,8 km/h na trati Paříž-Štrasburg a vylepšil tak svůj vlastní světový rekord. My jsme si na nádraží v Toulouse vyfotili vlajku, kterou při příležitosti světového rekordu vyrobila společnost provozující vlaky TGV.
Jednotky TGV se skládají ze dvou hnacích (čelních) a několika hnaných (vložených vozů). Hnací nápravy jsou vždy všechny nápravy hnacího vozu a někdy též sousedního podvozku hnaného vozu. Vložené vozy spočívají na společných podvozcích se sousedními vozy.
Tratě, které využívají jednotky TGV se označují jako LGV - Vysokorychlostní tratě.
V současnosti to jsou tyto:
- LGV Paris Sud-Est - Paříž - Lyon; výstavba 1975 až 1983 (St. Florentin - Lyon 1981); délka 538 km; traťová rychlost 270 km/h
- LGV Atlantique - Paříž-Le Mans, Tours; výstavba 1985 až 1990; délka 282 km; traťová rychlost 300 km/h
- LGV Nord-Europe - Paříž-Lille-Calais; výstavba 1989 až 1993; délka 333 km; traťová rychlost 300 km/h
- LGV Rhône-Alpes - Montanay Junction-Valence; výstavba 1990 až 1994; délka 115 km; traťová rychlost 300 km/h
- LGV Méditerranée - Valence-Nimes, Marseille; výstavba 1996 až 2001; délka 251 km; traťová rychlost 300 km/h
- LGV Belgium - Lille-Brusel; výstavba 1993 až 1997; délka 84 km; traťová rychlost 300 km/h
V tomto měsíci se plánuje otevření tratě
- LGV Est - Paříž-Strasbourg; výstavba od roku 2002, délka 350 km; traťová rychlost 350 km/h (provoz pouze na 320 km/h)
Informace jsme čerpali ze stránek http://tgv.com/